PIISPAN KIOSKI

lokakuu 16, 2006

HUUMORIA RAAMATUSSA???

Filed under: Raamattu — bishop @ 11:56 am

 Ouuu jeees hani! Olet kyllä varmasti oppinut tuntemaan sen askeettisenkin puolen, joka silloin tällöin uskoon liitetään: että hymy jonnekin muualle silloin, kun on NIIN vakavista asioista kysymys kun pelastus! eusa_naughty.gif  smile.gif  pray.gif Mutta huumoria on jopa Raamatussa, ainakin mä olen onnistunut sen niin ”vääntämään”. Muistan oikein kun eka kerran törmäsin siihen oivallukseen ja nauroin ihan ääneen! (Niin, muistan sen, koska ei siitä kovin kauaa ole: mä oon nyt kasvanut juuri niin isoksi, että olen itse onnistunut kiemurtelemaan irti hengellisistä vaippahousuistani. Olen siis parhaassa uhmaiässä! baby.gif )

Mutta siis ASIAAN! Raamatussa on muitakin hauskoja (siis oikeesti huumorimielessä hauskoja!) paikkoja, mutta mä rakastan sitä kohtaa, jossa Jumala kertoo Saaralle, että se tulee raskaaksi ysikymppisenä!

ruusu2.jpg 1.Moos. 17:15-17,19,21 ”Jumala sanoi vielä Abrahamille: ’Vaimoasi Saraita älä enää kutsu Saraiksi, vaan hänen nimensä olkoon Saara. Minä siunaan häntä ja annan hänen synnyttää sinulle pojan. Minä siunaan häntä: monet kansakunnat saavat hänestä alkunsa, ja hänestä polveutuu kansojen kuninkaita.’ Abraham heittäytyi kasvoilleen, mutta naurahti, sillä hän ajatteli: ’Voiko satavuotiaalle miehelle muka syntyä lapsia, ja voisiko Saara, joka on yhdeksänkymmenen, vielä synnyttää?’ 19 Jumala sanoi: ’Vaimosi Saara synnyttää sinulle pojan, ja sinun tulee antaa hänelle nimeksi Iisak. Minä pidän voimassa liiton myös hänen kanssaan, ja se pysyy ikuisesti voimassa hänen jälkeläistensäkin kanssa.’ 21 Mutta minun liittoni jatkuu Iisakin kanssa, jonka Saara synnyttää ensi vuonna tähän aikaan.'”

ruusu2.jpg1.Moos. 18:10-15 ”Silloin yksi heistä sanoi: ’Ensi vuonna minä palaan sinun luoksesi tähän samaan aikaan, ja silloin on vaimollasi Saaralla poika.’ Mutta Saara oli hänen takanaan teltan ovella kuuntelemassa. Abraham ja Saara olivat jo vanhoja ja ikääntyneitä, eikä Saara voinut enää saada lasta.

Siksi Saara naurahti itsekseen ja ajatteli: ’Voisiko näin kuihtuneessa naisessa vielä herätä halu? Miehenikin on jo käynyt vanhaksi.’ Silloin Herra kysyi Abrahamilta: ’Miksi Saara nauroi? Miksi hän ajatteli: ’Voisinko minä todella vielä synnyttää, vaikka olen näin vanha?’ Onko Herralle mikään mahdotonta?Ensi vuonna minä palaan luoksesi tähän samaan aikaan, ja silloin Saaralla on poika.’

Saara väitti: ’En minä nauranut’, sillä hän oli peloissaan. Mutta Herra sanoi: ’Saara, kyllä sinä nauroit.’ ”

rofl.gif Hah haa! Siis toi on niin hauska, kun kuvittelee sen tilanteen: Saara on 9-kymppinen, kurttunaamainen vanhus, jolla varmasti jo elämänkokemuksen kautta oli ansaittu kunnioitus ihmisten keskuudessa. Sitten tulee Taivaan Isi ja Saara on yhtä äkkiä Isin Tyttö girl.gif , joka käyttäytyy kuin olisi juuri tavattu piparipurkki käsissä! cheerful.gif

Jätä kommentti »

Ei kommentteja.

RSS feed for comments on this post.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Pidä blogia WordPress.comissa.

